Want to share this Foto on another web-site or blog?

Paste one of the following lines in to your site, blog or profile page..

Script:

HTML (for myspace, bebo etc):

BBCode (for message boards/forums):
[ View the Fotopage entry | View the complete Fotopage ]


Untuk pejuang2 negara.
Mail this Foto to a friend
Search BoardTracker for..
Untuk pejuang2 negara



< Previous

Next >
[ View the Fotopage entry | View the complete Fotopage ]


Monday, 3-Dec-2007 10:30
ADIK YANI & FAMILI TURUN MAI KL
Kemaghin Deri baghu balik dari Johoq...JB. Letih jugak sebab pi sana buat banyak qajja. Tangkap gambaq mesjid sampai 5 buah kat JB & 2 buah kat Muar. Dok kelibing kok JB saja meghata ceghok. Sesat jangan kigha la....sampai nak masuk pi ke Singapo!! Mana perghnah mai JB ni sejak Dida umoq 3 taun (taun 1987). Balik daghi JB kona pi ke Sedenak, Kulai...caghi ghumah memba blogger, oghang gelaq dia Cik Mat Gebu...Dalam pukui 6 baghu bertolak daghi sana. Jam pulak daghi Seremban ke Nilai. Sampai ghumah pukui 10.30 malam. :rant:

Adik Yani, Bakaq, Zafri, Juddin & Siti mai sini pada Sabtu, 1 Dis, haghi kami pi Johoq. Nasib baik abang Mi ada sini. Dia la yang dok bawak depa sekeluarga jalan-jalan di KL. Mola2 tu Yani dah tak jadi mai pasai tak dak teket bas. Tapi las2 kena mai jugak dengan kegheta pasai Zafri dok sedih tak bulih melawat Pusat Sains Negara. Ya lah....dah plen lama dah.....mana tak sedih. :argue_curse: :mad_curse:

Haghi ni (Isnin/Senin...oghang Pdg Pauh dulu2 kata haghi Senayan) nak pi qajja pun malaih, jadi call opis habaq kata nak cuti emergensi. La ni pun bukannya ada qajja sangat kat opis. Dok melangut saja memanjang......Jadi nak cuti tu tak dak masalah lah. Lagi pun dok teghingat nak bawak depa jalan-jalan. Isok depa nak balik dah. Yani ada la dok habaq yang Zafri & Juddin nak pi melawat Tugu Negara.

Dalam pukui 10 pagi Deri bawak la depa pi. Lala pun ikut sama. Siti tu syok sangat kat Lala sampai tak mau duduk kat mak dia....Ingatkan haghi Senin ni tak ghamai oghang, ghupanya meleset tekaan Deri. Mengamut pelancong luaq....Mat2 & minah2 saleh sampai 5, 6 biji bas...Yang best tu Juddin pi bisik kat Yani..."Mama, mat saleh tu seksi la"...he he...budak2 pun peghasan :weee: ....Tapi yang mai tu kebanyakkannya patrons, tua2 belaka.

Lepaih tu Deri bawak depa pi jalan kok Tasik Perdana, masuk kok Taman Burung, Taman Orkid (lalu saja) dan Planetarium Negara. Cadang nak singgah kat Planetarium tapi haghi Senin tutup. Akhirnya kami singgah melawat Muzium Islam. Ingat tak bukak sebab sunyi saja...ghupa2 nya memang gitu, tak ghamai pelawat. Dok pusing2 situ dalam sejam setengah ada la....Lepaih tu Deri bawak depa pi Masjid Negara, sambil melawat Makam Pahlawan. Sambil2 tu dan la jugak Deri tangkap gambaq mesjid untuk nak bubuh dalam blog. Lepaih sembahyang dan tangkap gambaq (tapi tak habih la....nanti nak mai lagi sekali) kami pun balik.....penat jugak. :hopeless:

Adik Yani, Zafri, Juddin & Lala singgah kat Giant Supermarket, beli mainan kat depa. Bakaq tak pi, sebab Siti tidoq. Kami balik ghumah dulu......Lapaq tak sangga. Sejam lebih lepaih tu baghu pi ambik depa. Sakan jugak membeli dua begadik tu....Balik dok rum...rum..main kegheta kontrol. Seghonok kita bila tengok depa seghonok..... :lol_teethfull:

© Pidgin Technologies Ltd. 2016